1. Αναιτιολόγητη Υπαναχώρηση Καταναλωτή (άρθρο 3ε ν. 2251/1994, σε συνδυασμό με ΚΥΑ Ζ1-891/2013)-Το ειδικό δικαίωμα του καταναλωτή για αναιτιολόγητη υπαναχώρηση

    12.1. Ειδικώς στην περίπτωση που ο χρήστης/πελάτης είναι φυσικό πρόσωπο (δηλαδή όχι νομικό πρόσωπο, ακόμα και μη κερδοσκοπικό) που αγοράζει προϊόντα εξ αποστάσεως από το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ αποκλειστικά για ιδιωτική του χρήση κι όχι στο πλαίσιο της επαγγελματικής του δραστηριότητας (στο εξής “ο καταναλωτής”) δικαιούται να υπαναχωρήσει αναιτιολογήτως από την εξ αποστάσεως αγορά ενός προϊόντος εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία παράδοσης της φυσικής κατοχής του προϊόντος στον ίδιο ή σε εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπό του, επιστρέφοντας το προϊόν στην αρχική του κατάσταση. Η υπαναχώρηση του καταναλωτή είναι αναιτιολόγητη, χωρίς ο καταναλωτής να είναι υποχρεωμένος να επικαλεσθεί λόγους που να δικαιολογούν την υπαναχώρηση, καθώς και χωρίς οικονομική επιβάρυνση του καταναλωτή, μόνο για την πρώτη φορά που επιστρέφει την παραγγελία και μόνο για παραγγελίες εντός του ελλαδικού χώρου.

    Ολες οι επιστροφές από την Κύπρο, καθώς και κάθε επόμενη, μετά την πρώτη, επιστροφή προϊόντος από τον ίδιο καταναλωτή Ελλάδας θα επιβαρύνονται με το κόστος μεταφορικών της εταιρίας courier.

    12.2. Τρόπος άσκησης και προθεσμία : Η αναιτιολόγητη υπαναχώρηση του καταναλωτή από την εξ αποστάσεως πώληση πραγματοποιείται με κάθε πρόσφορο τρόπο και μέσο που επιλέγει ο ίδιος, ο οποίος ωστόσο φέρει το βάρος της απόδειξης της εμπρόθεσμης άσκησής της (εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των 14 ημερολογιακών ημερών από την απόκτηση της φυσικής κατοχής του προϊόντος κατά τα ανωτέρω). Το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ προς διευκόλυνση των χρηστών/καταναλωτών, προτείνει τους ακόλουθους εναλλακτικούς τρόπους άσκησης του δικαιώματός τους αναιτιολόγητης υπαναχώρησης: 

    - (α) Ενημέρωση της ΕΤΑΙΡΙΑΣ με τηλεφωνική επικοινωνία στο 2316070512 

    - (β) με ηλεκτρονικό μήνυμα (email) στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ customercare@itoocan.gr  στο όποιο θα αναφέρει αριθμό παραγγελίας και στοιχεία επικοινωνίας, σύντομη περιγραφή ώστε να έρθει η ΕΤΑΙΡΙΑ σε επικοινωνία με τον πελάτη 

    Κατόπιν της παραλαβής από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ της δήλωσης του καταναλωτή για άσκηση του δικαιώματός του αναιτιολόγητης υπαναχώρησης, η ΕΤΑΙΡΕΙΑ θα αποστείλει στον καταναλωτή έγγραφη επιβεβαίωση της παραλαβής του ασκηθέντος δικαιώματος υπαναχώρησης. Επισημαίνεται ότι για τον υπολογισμό της ως άνω δεκατετραήμερης προθεσμίας εμπρόθεσμης άσκησης του δικαιώματος αναιτιολόγητης υπαναχώρησης του καταναλωτή λαμβάνεται υπόψη μόνο ο χρόνος υποβολής της δήλωσης υπαναχώρησης, ανεξαρτήτως του χρόνου παραλαβής της από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ. 

    12.3. Αποτελέσματα άσκησης και εκατέρωθεν υποχρεώσεις : Μετά την κατά τα ανωτέρω άσκηση του δικαιώματός του αναιτιολόγητης υπαναχώρησης, και εντός προθεσμίας δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης, ο καταναλωτής οφείλει να επιστρέψει το αγορασθέν προϊόν, με δωρεάν μεταφορικά μόνο την πρώτη φορά που επιστρέφει προϊόν και μόνο για παραγγελίες εντός Ελλάδος. Οι επιστροφές από Κύπρο θα επιβαρυνθούν με κόστος μεταφορικών αντίστοιχο με αυτό που έχει επιλεχθεί κατά την επιλογή αποστολής του προϊόντος.  Κάθε επόμενη επιστροφή ή αλλαγή από τον ίδιο καταναλωτή θα πραγματοποιηθεί με επιβάρυνση των εξόδων μεταφοράς. Η επιστροφή μπορεί να γίνει με τoν εξής τρόπο - βήματα: 

     

    1.Ενημέρωση της ΕΤΑΙΡΙΑΣ με τηλεφωνική επικοινωνία στο 2316070512 ή με αποστολή email στην ηλεκτρονική διεύθυνση του καταστήματος  customarecare@itoocan.gr

    1. με αποστολή στην ταχυδρομική διεύθυνση Ολυμπίου Διαμαντή 30, Θεσσαλονίκη, ΤΚ 54626 μέσω του εξωτερικού συνεργάτη-μεταφορέα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, μη επιβαρυνόμενος το κόστος μεταφοράς, κατά τα όσα προαναφέρθηκαν (εντός Ελλάδας και για την πρώτη επιστροφή). 

    Επισημαίνεται ότι ο κίνδυνος απώλειας απώλειας, βλάβης ή καταστροφής του προϊόντος παραμένει στον καταναλωτή μέχρι την παραλαβή του προϊόντος από την ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Στην περίπτωση επιστροφής του προϊόντος μέσω του εξωτερικού συνεργάτη-μεταφορέα της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, η ΕΤΑΙΡΕΙΑ λογίζεται ότι παρέλαβε το προϊόν με την παραλαβή του από τον εξωτερικό της συνεργάτη-μεταφορέα, οπότε σε αυτήν την περίπτωση ο κίνδυνος της μεταφοράς ανήκει στην ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

    12.4. Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ οφείλει εντός προθεσμίας δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών, από την ημερομηνία που έλαβε γνώση της έγκυρης άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης από τον καταναλωτή, να του επιστρέψει στο ακέραιο το σύνολο του τιμήματος αγοράς του προϊόντος με τα ίδια μέσα πληρωμής που χρησιμοποίησε ο καταναλωτής για την πληρωμή του τιμήματος (εκτός αν ο καταναλωτής συμφωνήσει διαφορετικά). Ωστόσο η ΕΤΑΙΡΕΙΑ δικαιούται να παρακρατήσει το τίμημα μέχρι την παραλαβή των προϊόντων.

    12.5. Απομείωση της αξίας του επιστραφέντος προϊόντος λόγω μη προσήκουσας χρήσης του από τον καταναλωτή : Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ δεν υποχρεούται σε επιστροφή στον καταναλωτή μέρους ή του συνόλου του τιμήματος του επιστραφέντος κατόπιν αναιτιολόγητης υπαναχώρησης προϊόντος, εφόσον υφίσταται απομείωση της αξίας του προϊόντος οφειλόμενη στη χρήση του προϊόντος από τον καταναλωτή με μη προσήκων τρόπο, ήτοι με τρόπο που εκφεύγει της συνήθους εξέτασης του προϊόντος για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας του, όπως αυτή θα ελάμβανε χώρα σε ένα φυσικό κατάστημα. Στην περίπτωση αυτή ο καταναλωτής ευθύνεται για την απομείωση της αξίας του προϊόντος που οφείλεται στην μη προσήκουσα χρήση του. Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ρητώς επιφυλάσσεται να ελέγξει το επιστραφέν προϊόν μετά την παραλαβή του και να παρακρατήσει μέρος ή το σύνολο του τιμήματος αναλόγως της απομειωμένης αξίας του με ευθύνη του καταναλωτή λόγω μη προσήκουσας χρήσης του. 

    12.6. Εξαιρέσεις από την εφαρμογή του δικαιώματος αναιτιολόγητης υπαναχώρησης του καταναλωτή : Κατ' εξαίρεση, το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης του καταναλωτή από τη σύμβαση εξ αποστάσεως πωλήσεως δεν εφαρμόζεται, και ο καταναλωτής δεν μπορεί να επιστρέψει αζημίως το αγορασθέν προϊόν, στις ακόλουθες περιπτώσεις: 

    α) Στις περιπτώσεις των προϊόντων που έχουν κατασκευαστεί ειδικά για τον καταναλωτή, με ειδικές προδιαγραφές ή απαιτήσεις του καταναλωτή ή εν γένει προϊόντα εξατομικευμένα για τον καταναλωτή (custom made προϊόντα).

    β)Στις περιπτώσεις που τα προϊόντα έχουν χρησιμοποιηθεί, καθώς η χρήση τους σαφώς εκφεύγει του πλαισίου της συνήθους εξέτασης του προϊόντος για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας του, όπως αυτή θα ελάμβανε χώρα σε ένα φυσικό κατάστημα, καθιστώντας το προϊόν μεταχειρισμένο.

    γ) Στις περιπτώσεις προϊόντων που δεν είναι κατάλληλα προς επιστροφή μόλις αποσφραγιστούν για λόγους υγείας ή υγιεινής (π.χ. κάτω μέρος μαγιό, εσώρουχα)

    ε) Στις περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών, μετά την πλήρη παροχή της υπηρεσίας.

    Σε όλες τις πιο πάνω περιπτώσεις, όπως και σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής διατηρεί στο ακέραιο το γενικό δικαίωμά του δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση πωλήσεως και επιστροφής του προϊόντος λόγω νομικών ή πραγματικών ελαττωμάτων ή έλλειψης συνομολογημένων ιδιοτήτων που διαπιστώνει μετά την παραλαβή του και τη χρήση του, σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις των άρθρων 540 και επόμενα του Αστικού Κώδικα, το άρθρο 5 του ν. 2251/1994 και τις λοιπές διατάξεις προστασίας του καταναλωτή και εν γένει του αγοραστή.

     

    1. Δικαιώματα Αγοραστή εκ του νόμου 

    13.1 Σύμφωνα με το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα προβλέπεται ότι :
    «στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ("νόμιμη εγγύηση"), ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του:

    - να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μία τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες,

    - να μειώσει το τίμημα,

    - να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.

    13.2. Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή». Σύμφωνα δε με το άρθρο 554 του Αστικού Κώδικα "τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά".

     

    1. ΕΓΓΥΗΣΗ

    Σε κάθε πώληση ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει στον καταναλωτή τα αγαθά με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα, σύμφωνα με τα άρθρα 534 επ. του Αστικού Κώδικα. Παραίτηση του καταναλωτή από την προστασία του πριν από την εμφάνιση του ελαττώματος ή της έλλειψης της συνομολογημένης ιδιότητας είναι άκυρη.